Producatorul italian de automobile de lux Lamborghini a vandut in primul trimestru din 2008 cu 35% mai putine vehicule decat in perioada similara din 2008, in conditiile in care consumatori bogati sunt din ce in ce mai reticenti in a cumpara produse costisitoare, scrie Bloomberg. Lamborghini, divizie a producatorului german Volkswagen, se confrunta "cu o perioada dificila", fiind fortata sa-si reduca productia si numarul de ore de munca prestate de aproape o treime dintre angajati, a declarat Stephan Winkelmann, directorul executiv al companiei. Declinul vanzarilor survine in conditiile in care anul trecut s-a inregistrat o crestere de 1% a numarului de masini comercializate, pana la un nivel record de 2.430 de unitati. Lamborghini va continua sa lanseze cate un model nou in fiecare an, chiar daca bancherii de investitii si brokerii imobiliari au disparut din portofoliul de clienti al producatorului auto, spune Winkelmann. Lamborghini se bazeaza in principal pe pietele din Statele Unite, Italia, Marea Britanie, Germania si Orientul Mijlociu. Compania comercializeaza deja modelul Gallardo LP 560-4 Spyder, care a fost prezentat in noiembrie la Salonul Auto de la Los Angeles, iar in saptamanile urmatoare va lansa in showroom-uri modelul Murcielago LP 670-4 SuperVeloce (foto) prezentat luna trecuta la Salonul de la Geneva. Anul trecut, profitul brut al companiei a urcat la 60 mil. euro fata de 47,1 mil. euro in 2007, in timp ce veniturile au crescut cu 2,4%, pana la 479 mil. euro, pe fondul cererii puternice venite din Orientul Mijlociu si Asia, in special China.
Producatorul italian de automobile de lux Lamborghini a vandut in primul trimestru din 2008 cu 35% mai putine vehicule decat in perioada similara din 2008, in conditiile in care consumatori bogati sunt din ce in ce mai reticenti in a cumpara produse costisitoare, scrie Bloomberg. Lamborghin