Criza economica ascute competitia intre colegi, iar metodele de pastrare a jobului pot deveni neortodoxe. Persoane pe care pana mai ieri le considerati prietene astazi se pot dovedi a fi cele care va barfesc sau cele care, ori de cate ori au ocazia, va pun intr-o lumina nefavorabila in ochii sefului.
Camelia C. (38 de ani, din Gaesti, Dambovita), reprezentant de vanzari la o firma de cosmetice, povesteste experienta ei: "Din cauza unui coleg era sa raman fara serviciu. Nu intelegeam de ce, brusc, seful nu mai era multumit de mine, pana cand am aflat, cu totul intamplator, ca un «binevoitor» i-a spus ca eu il barfesc si rad de el", povesteste Camelia, care a reusit sa clarifice situatia in favoarea ei.
Specialistii in resurse umane le recomanda angajatilor sa fie mult mai atenti in relatiile cu colegii, pentru a nu fi victima unor astfel de atitudini. "Semnalele la care trebuie sa fie atenti angajatii sunt de trei feluri: cele care au de-a face cu comportamentul oamenilor, cu circulatia informatiilor in organizatie si cu vocabularul folosit", spune Clement Dan, consultant senior la M27 BusinessMachine, companie de consultanta care are in derulare un training de dezvoltare personala cu tema "Tine-te bine de scaun! Ce nu ti-au spus parintii si profesorii despre cum se pastreaza jobul".
Schimbarea atitudinii, periculoasa
Pentru a identifica mai rapid personajul care va face zile negre la serviciu este util sa fiti atent la vocabularul celor din jur. "Sa presupunem ca Georgel, colegul dumneavoastra, este tot timpul artagos, seful direct – foarte atent la cuvinte, iar seful sefului da cu pumnul in masa. In momentul in care aceste persoane isi schimba comportamentul doar in relatia cu dumneavoastra, atunci puteti intra la banuieli. A-si schimba comportamentul inseamna, de exemplu, ca artagosul Georgel sa va intrebe de sanatate, de famili