Copiii supradotaţi sunt consideraţi tineri cu risc social ridicat. Aşadar, se naşte o întrebare: Dacă suntem îngrijoraţi şi căutăm programe de educaţie a copiilor retardaţi, de ce nu manifestăm măcar aceeaşi preocupare pentru elevii extrem de talentaţi? Aceasta este problema pe care îşi propune să o rezolve primul centru pentru copii supradotaţi din România, susţine Adina Tulbure, responsabila pentru tehnologii didactice inovative a asociaţiei IRSCA Gifted Education. Centrul este departe de a funcţiona, stadiul proiectului fiind definit clar de vicepreşedintele Monica Gheorghiu: "Umblăm după nişte pereţi şi un acoperiş". Sursa: supradotati.ro
1 /.
Ieri, într-un spaţiu pus la dispoziţie de Academia Română, a avut loc evenimentul de lansare a proiectului "Gifted Education".
Cine sunt copiii supradotaţi
E destul de simplu. Un copil cu o dezvoltare psihică normală are un coeficient de inteligenţă cuprins între 85 şi 99. Cel înzestrat are un coeficient de peste 130, iar geniu poate fi considerat acela care obţine un rezultat de peste 180.
Mai multe state ale lumii au observat că aceşti copii sunt secretul dezvoltării naţionale. Astfel, în afara Occidentului
foarte preocupat de acest subiect, state ca Arabia Saudită, Turcia şi Serbia au deschis, în ultimii ani, centre pentru pregătirea copiilor geniali.
De ce nu le ajunge şcoala
"Mintea genială se pierde în mediocritate", spune Paul Ardeleanu, un tânăr de 17 ani, numit ieri ambasador al centrului românesc "Gifted Education".
În fond, un copil genial este cel mai bun din clasa sa, dar el pierde enorm din cauza lipsei concurenţei. "Majoritatea oamenilor întelege perfect că este cu adevărat o tragedie să ai o minte de 8 ani într-un corp de 16 ani. Însă nu înţelegem că este posibil să ai o minte de 16 ani prizonieră într-un