După ce ani la rând s-a chinuit să-i smulgă companiei General Motors titlul de cel mai mare producător de maşini la nivel mondial, Toyota riscă să-l piardă după doar un an, în faţa VW. Cel mai mare constructor european de automobile are mari şanse să devină principalul constructor la nivel mondial, după ce a înregistrat o cerere "sănătoasă" pe pieţele sale de bază, în timp ce deţinătorul acestei poziţii, Toyota, s-a confruntat cu o scădere a vânzările în primul trimestru din 2009, relatează Reuters.
Compania germană, care înglobează nouă mărci de autoturisme şi camioane, printre care Audi, Seat, Skoda şi Scania, şi-a propus să depăşească Toyota şi General Motors la vânzări până în 2018, obiectiv privit cu scepticism de mulţi. Acum însă acesta poate fi mai aproape ca niciodată, iar germanii s-ar putea să nu trebuiască să aştepte încă nouă ani, deoarece vânzările Toyota scad (principalele pieţe, SUA şi Japonia, au înregistrat scăderi ale cererii de 36%, respectiv 24%, în ianuarie-martie 2009), iar General Motors se afla la un pas de faliment şi restructurare într-o unitate mai mică şi profitabilă.
Între timp, Volkswagen beneficiază de ajutoare guvernamentale care au ajutat-o să înregistreze vânzări mai mari în China, Germania şi Brazilia, aceste trei pieţe reprezentând 44% din totalul vânzărilor în 2008. În perioada ianuarie-martie a anului trecut, VW a livrat 1,57 milioane de autovehicule, considerabil mai puţine de cât Toyota, care a anunţat o cifră de 2,41 milioane de unităţi. Pentru anul în curs, japonezii n-au avansat vreo prognoză de vânzări, însă potrivit ultimelor estimări, ar fi vorba despre aproximativ 1,23 milioane de unităţi, în scădere cu 47% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.
VW a estimat o scădere de 10% a vânzărilor în 2009 la începutul anului, însă prognoza ar putea fi răsturnată de cererea înregistrată în China şi Germania.
Co