Raportul trimestrial al Google a fost peste nivelul asteptarilor analistilor, datorita partial si taierii costurilor operata de compania americana, insa directorul executiv Eric Schmidt a explicat ca mediul economic ramane in continuare dur, cu utilizatori care cauta la fel de mult pe Internet insa cumpara mult mai putin.
Actiunile celei mai mari companii americane de cautare pe Internet au crescut cu 5% la aflarea stirilor despre cresterile care au depasit prognozele, anunta Reuters.
Prin comparatie cu alte companii de Internet care depind de veniturile din publicitate, Google a fost deosebit de rezistent la actuala criza financiara, in ciuda faptului ca incasarile sale au scazut dramatic fata de perioadele de top.
Google a raportat incasari in primul trimestru in valoare de 5,5 miliarde de dolari, cu 6% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut insa cu3 procente mai putin decat in trimestrul anterior - ceea ce reprezinta, practic, primul trimestru in care Google nu inregistreaza un castig.
"Intr-un anumit sens, castigurile nu au fost, in mod cert, consistente. Daca luam, insa, in seama mediul si conditiile economice, e evident ca Google are o pozitie confortabila pentru ca putea fi si mai rau", a declarat Martin Pyykkonen, analist de piata.
Profitul net pentru trimestrul incheiat pe 31 martie a fost de 1,42 miliarde de dolari, in crestere fata de 1,31 miliarde de dolari in urma cu un an.
Separat, YouTube, marca detinuta de Google, a semnat acorduri cu unele studiouri de la Hollywood pentru a le pune filmele pe site-ul de video sharing. Directorul executiv Schmidt a confirmat faptul ca urmeaza sa fie facut un anunt oficial insa nu a dat detalii suplmentare.
Totusi, Schmidt a declarat ca Google ar fi dispusa la un parteneriat publicitar cu companii precum Twitter, site care e