Miza alegerilor europarlamentare i-a determinat pe liderii pesedişti să se folosească de toate metodele disponibile pentru a coordona o campanie eficientă la nivel naţional. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu Secretarul general al partidului, Valeriu Zgonea, s-a gândit chiar să angajeze un meteorolog, pentru a-i indica vremea în ziua marelui vot şi în timpul campaniei.
Dat fiind comportamentul general al electoratului, a cărui participare la vot este influenţată şi de vreme, Zgonea intenţionează să folosească acest avantaj pentru a investi resursele de campanie în zonele cel mai uşor de mobilizat şi în care se preconizează cea mai mare participare.
Politicianul a mai precizat pentru Cotidianul că "mobilizarea la vot în zonele în care de obicei plouă [...] e mai dificilă şi de două ori mai scumpă [...] Dacă, să zicem, în sud e soare, vom mobiliza acolo resursele noastre, şi contactul cu electoratul nostru va fi mai eficient".
Vremea influenţează electoratul, dar nu decisiv
În opinia lui Răzvan Pantelimon, cercetător în cadrul Institutului de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale al Academiei Române, este de părere că în orice campanie există o serie de factori care pot aduce influenţe.
Anticiparea fenomenelor meteorologice poate reprezenta un avantaj, în special în persuasiunea acelui segment de votanţi care este nehotărât în a-şi exercita drepturile electorale şi asupra căruia trebuie acordată o atenţie suplimentară.
Faptul că un partid dispune de informaţii legate de vreme poate avea un rol important şi în ceea ce priveşte stabilirea agendei de întâlniri la nivelul unei comunităţi mai mari, în pieţele centrale ale oraşelor spre exemplu, având în vedere faptul că aceste alegeri se desfăşoară la nivel naţional.
Cu toate acestea, Pantelimon, titularul cursului de Tehnici de c