Constructorul german de automobile Volkswagen (VW) ar putea deveni lider al vanzarilor de masini la nivel mondial in primul trimestru al acestui an, sprijinit de cererea solida de pe principalele piete ale companiei, devansand astfel grupul japonez Toyota, informeaza Reuters, citata de Mediafax.
Recesiunea profunda si criza creditelor a generat o scadere semnificativa a cererii pe principalele piete ale companiei japoneze Toyota. In SUA, vanzarile au coborat cu 38% in perioada ianuarie-martie, iar in Japonia cu 24%.
VW beneficiaza, insa, in urma implementarii unor programe de stimulare a vanzarilor auto in Germania, China si Brazilia. Aceste piete au avut anul trecut o pondere de 44% in totalul vanzarilor grupului german.
In primul trimestru al anului trecut, VW a livrat 1,57 milioane de autovehicule, in timp ce Toyota 2,41 milioane de masini.
Constructorul auto japonez nu a publicat estimari privind vanzarile pentru acest an, insa ultimele proiectii indica pentru primul trimestru livrari de 1,23 milioane de unitati, cu 47% mai putine decat in 2008. In primele trei luni ale acestui an, pe piata din SUA, vanzarile grupului japonez au scazut cu 36%, iar in Japonia cu 31%. Cele doua piete contribuie cu aproape 50% la vanzarile totale ale Toyota.
VW, in schimb, a anticipat in ianuarie o scadere de 10% a vanzarilor la nivel mondial pentru 2009, insa revenirea pietelor din Germania si China ar putea imbunatati rezultatele.
"Volkswagen este un concurent important pentru Toyota. Brandurile Audi si Volkswagen sunt puternice", a declarat Koji Endo, analist la Credit Suisse.
Toyota se bazeaza pentru imbunatatirea vanzarilor pe automobilul hibrid Prius, care va fi lansat pe piata luna viitoare. Actiunea intervine in contextul in care un numar tot mai mare de state ofera soferilor prime la cumpararea de