În ciuda crizei economice, românii încă mai împing la cărucioarele din hipermarketuri şi caută oferte de vacanţe de Paşte. Aşa se face că anul acesta, românii aproape că au epuizat pachetele turistice realizate de agenţiile de turism special pentru această ocazie, iar rafturile cu băuturi, cozonaci, mezeluri, ouă, carne de miel şi celelalte produse tradiţionale de Paşte s-au golit instantaneu. O afacere care va aduce comercianţilor peste 358 de milioane de euro.
Majorarea preţurilor la carnea de miel nu a dus la reducerea consumului în această perioadă, ci la renunţarea la alte cumpărături. "Carnea de miel este cu 50% mai scumpă decât ar trebui să fie în perioada Paştelui, din cauza taxelor, care depăşesc 20% din valoarea produsului. Pe lângă aceste taxe, Autoritatea Veterinară aplică o taxă de 6 lei pe cap de animal", potrivit Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Agricultură, Alimentaţie, Tutun, Domenii şi Servicii Conexe. Deşi în piaţă carnea de miel a ajuns la circa 22 de lei kilogramul, românii mai descurcăreţi au mers direct la cioban acasă. Potrivit estimărilor, au fost scoşi pe piaţă un număr similar de miei ca şi anul trecut, respectiv 3,5 milioane, însă preţul a fost mai mare. Dacă luăm în calcul un miel cu o greutate medie de 10 kilograme şi un preţ de vânzare de 22 lei/kilogram, înseamnă că afacerile cu miei s-au ridicat la circa 180 de milioane de euro. Plus că în săptămâna de dinaintea Paştelui sunt scoase la vânzare mii de tone de carne de pasăre, care înseamnă minimum 10 milioane de euro. Deci, numai pe carnea de miel şi de pasăre s-au cheltuit circa 190 de milioane de euro.
BĂUTURĂ
Pentru că o masă bună nu este completă fără băutură, românii vor uda din belşug bucatele pregătite. De Paşte se consumă ceva mai mult de 10 milioane de sticle de vin de 75 de mililitri. Dacă considerăm un preţ mediu de 10 lei pe sticlă,