Sambata. Ora 08.00 a.m. Ghete negre, pantaloni si geaca de piele. 150 km/ora pe ruta Brasov-Sighisoara. Luni. Ora 01.00 p.m. Costum, camasa, cravata. 50 km/ora in Bucuresti, pe „ruta" birou-power lunch. Acelasi om, aceeasi atitudine. Doar motocicleta este diferita.
Abia mai tarziu acestea aveau sa se transforme intr-un accesoriu „trendy" in randul tinerilor. Pentru ca, mai apoi, motoarele sa devina un adevarat 'must have' pentru oamenii de afaceri si managerii care simt nevoia sa defuleze odata scapati de costum si cravata. Sau care, multumita crizei economice, au dezvoltat un „death wish" mascat in spatele unui hobby, ar putea spune psihologii.
Pasiunea acestora pentru vehiculele pe doua roti a aparut fie in copilarie - Alessandro Amato, cofondator si director general Cellini, spune ca a preluat hobby-ul de la parintii sai, la fel ca si Valeriu Nistor, managing partner al Soar Management, care a mostenit aceasta pasiune de la mama sa - fie de numai cativa ani, ca urmare a influentei prietenilor - este cazul Terezei Valcan, managing director Civitas Global Ketchum.
Dar experientele de acest gen nu au facut decat sa-i intareasca pasiunea pentru motor. Iar astazi omul de afaceri Alessandro Amato merge aproape numai cu motocicleta - „nici zapada si nici ploaia nu ma impiedica. Doar ma deranjeaza. Ma strecor subtil, rapid si ecologic printre randurile de masini care fac coada la stop sau in ambuteiajele cotidiene". Amato spune ca, prin oras, foloseste doar motocicleta si astfel reuseste sa fie mereu punctual la intalnirile de afaceri, gaseste intotdeauna si oriunde loc de parcare, iar seara traseul pana acasa este o adevarata placere.
„Folosesc zilnic un scooter mare, Aprillia Scarabeo 250, care imi permite ca, pe sub geaca de motociclist, sa fiu imbracat elegant, cu sacou si cravata, pantofi cu talpa subtire. Metamorfoza de l