Daca luam exemplul anului 2007, putem spune ca procentul vanzarilor pe credit a fost simtitor mai mare atunci, prin utilizarea numeroaselor optiuni de finantare disponibile la vremea respectiva.
"In momentul de fata, totul depinde de situatia financiara de pe piata si de dobanda practicata de companii pentru creditele oferite. Credem ca in acest an vanzarile realizate cu plata pe loc le vor depasi pe cele prin credit", spune, pentru Wall-Street, Zdenek Kustka (foto), sales manager Flamingo International.
La inceputul anului, retailerul a inregistrat o usoara scadere a vanzarilor prin credite, ca o consecinta directa a contextului economic din prezent.
Pana de curand, creditele de consum au fost aproape inghetate si conditiile impuse de BNR – foarte stricte, crede Kustka. Mai mult decat atat, consumatorii au evitat achizitionarea produselor pe credit din cauza dobanzilor mari, a deprecierii leului si a fluctuatiei valutare.
"Cu toate acestea, speram la o usoara crestere a vanzarilor pe credit in lunile urmatoare, deoarece consumatorii continua sa caute solutii eficiente de finantare, iar ofertele de creditare le ofera flexibilitatea si timpul de care au nevoie pentru a-si achita cheltuielile", spune Zdenek Kustka.
El afirma ca este dificil de estimat intr-o piata instabila ca aceasta ce pondere vor avea vanzarile prin credite in 2009, intrucat acestea vor depinde de o serie de factori, printre care se numara si dobanda bancara, evolutia valutara, nivelul somajului si riscul la care vor fi supuse companiile de finantare din cauza creditelor neachitate.
Probabil ca, in ansamblu, in 2009 vom observa o scadere a vanzarilor prin credite, "dar in acest moment nu putem oferi o pondere estimativa a acestora in totalul vanzarilor", adauga sales manager-ul Flamingo.
Singurul lucru care ar putea influenta intr-un sens pozitiv vanzarile