Insulă tropicală, 34.684 de competitori, Osama bin Laden, scandal porno, cam aşa s-ar rezuma povestea „celui mai bun job din lume”.
Nu este vorba despre un reality-show, ci despre un concurs care a avut loc în statul australian Queensland, în cadrul unei campanii ce şi-a propus să evidenţieze rolul major pe care media socială de tipul YouTube, Facebook sau Twitter îl are asupra marketingului.
Turismul din Queensland a avut mult de câştigat în urma unei campanii mondiale de atragere a vizitatorilor la Marea Barieră de Corali (Great Barrier Reef). La sfârşitul anului trecut, a circulat online un anunţ prin care doritorii erau îndemnaţi să aplice, prin intermediul unui filmuleţ video de 60 de minute, pentru ”cea mai bună slujbă din lume”.
Pe măsură ce vestea a început să circule, pe site-ul special dedicat s-au înscris 34.684 de persoane din mai mult de 200 de ţări, fiecare râvnind la salariul care se ridică la exorbitanta sumă de 150.000 de dolari, pentru un contract semnat pe jumătate de an.
”Anunţul a înfierbântat imaginaţia tuturor celor care l-au citit. Din punct de vedere PR-istic şi în ceea ce priveşte publicitatea, abordarea este profesionistă, însă, din cauza promovării prin media socială şi mai ales prin intermediul înregistrărilor video, campania a luat o întorsătură neaşteptată”, a declarat pentru Reuters analistul de piaţă Tim Burrowers, editor al site-ului Mumbrella.
Tourism Queensland, agenţia care a lansat concursul a micşorat lista candidaţilor eligibili la 50 de aplicanţi din 22 de ţări şi a respins, de la bun început un solicitant minor. Acesta a acuzat firma de discriminare pe motive de vârstă şi a declarat că a fost descalificat "de tipii musculoşi şi de puicuţele în bichini".
Scandal sexual
Investigaţiile au arătat că una dintre finaliste, rusoaica Julia Yalo