» Am testat patru aplicatii de online/internet banking si am incercat sa inventariez, din punctul de vedere al unui utilizator obisnuit, avantajele si dezavantajele.
In ultimii patru ani am folosit serviciile online de la sase banci, cinci din Romania si una din strainatate. La una dintre ele am renuntat foarte rapid dintr-un singur motiv: de fiecare data cand imi intrau bani in cont, plateam o taxa; la fel, daca mutam bani dintr-un cont in altul la aceeasi banca. Mi-a venit greu sa ma obisnuiesc cu ideea, asa ca dupa cateva luni am incheiat socotelile si cautat un alt serviciu. Aplicatia din strainatate, de la Citi Bank, atasata automat la un cont curent cu card de debit, a fost prima experieuta "tehnica" intr-un moment in care doar doua sau trei banci din Romania ofereau online banking.
Argumente pro. Din capul locului ma declar un adept al administrarii de pe calculator a conturilor bancare. In general incerc sa folosesc tot mai putin numerarul si sa nu depind de programul casieriilor sau ghiseelor bancare. Pentru mine, avantajul de a plati facturile, de exemplu, la orice ora din zi este important. In plus, am acces permanent la jurnalul operatiunilor, nu trebuie sa astept finalul de luna pentru extrasul de cont. Daca sunteti administrator activ al finantelor personale sau chiar un jucator pe pietele valutare ori de capital, intr-un oras aglomerat cum e Bucurestiul, drumurile dese la banca sau la broker pot deveni nu doar obositoare, ci chiar costisitoare prin pierderea unor oportunitati.
Argumente contra. La acest capitol imi vin rapid in minte costurile si, mai ales, securitatea. Folosirea serviciilor online presupune, de regula, costuri suplimentare. Daca folositi mai multe aplicatii in acelasi timp, cheltuielile cresc. Trebuie sa aveti in grija mai multe parole si, eventual, dispozitive de securitate – asa-numitele digipass-uri