Vreti sa aveti mai mult succes in cariera, dar si in viata privata? Crearea unui brand personal de succes ar putea fi solutia perfecta.
Pe scurt, brandingul personal este procesul prin care ne "punem in vanzare", ne aratam celorlalti, pentru a avea mai mult succes, potrivit lui Dan Schawbel, autorul unei noi carti in acest domeniu, "Me 2.0", intervievat de Shine.
"Procesul de branding personal inseamna sa stii care sunt cunostintele si abilitatile tale si sa le proiectezi in lume, astfel incat sa fii recrutat, in loc sa aplici tu pentru un job", explica Schawbel.
Succesul nu va veni, insa, daca nu veti face decat reclama la propria persoana, avertizeaza autorul cartii. Sfatul sau este sa ii ajutati pe altii cat de mult posibil si sa impartasiti aceasta experienta peste tot, atat online, cat si in mediul real.
"Vreau sa fiti voi insiva, pentru ca toti ceilalti exista deja si replicile nu se vand atat de bine", este de parere autorul.
Una dintre cele mai importante unelte pentru dezvoltarea unui brand personal este, evident, Internetul. In primul rand, aceasta platforma a devenit principala sursa pentru cautarea informatiilor si persoanelor.
In al doilea rand, este o metoda foarte ieftina de ajunge la "ochii si urechile" unui numar foarte mare de oameni. Schawbel recomanda sa intrati intr-una din comunitatile online, pe subiectul care va intereseaza pentru cariera, si sa deveniti un lider de opinie in acel spatiu.
Brandingul personal functioneaza cel mai bine daca sunteti free lancer. Daca sunteti angajat, trebuie sa fiti atent la informatiile pe care le dati, la limbajul pe care il folositi, pentru a nu dauna brandului companiei, lucru care ar putea duce... la o concediere.
Vreti sa aveti mai mult succes in cariera, dar si in viata privata? Crearea unui brand personal