Turismul romanesc isi schimba sloganul, Romania oferind acum, in loc de surprize, posibilitati.
Noul slogan "Romania, the land of choice" a fost afisat, duminica seara, pe panourile electronice de la concertul pe care Goran Bregovici l-a sustinut in cadrul proiectului Ministerului Turismului "Lumina la malul marii", informeaza Mediafax.
Sloganul "Romania, the land of choice" va fi folosit, insa, doar pana cand va avea loc lansarea brandului turistic de tara.
Potrivit oficialilor Ministerului Tursimului, brandul turistic de tara ar putea fi gata in toamna acestui an. In plus, conform datelor MT, crearea sloganului "Romania, the land of choice" nu a costat niciun ban fiind realizat in cadrul ministerului.
Ministerul Turismului a initiat la sfarsitul lunii martie procedura de achizitie publica a serviciilor de realizare a Brandului de Turism al Romaniei, contractul urmand a fi adjudecat printr-o licitatie internationala.
Suma maxima alocata prezentului proiectul este de doua milioane de euro, bani alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana.
18 ani de branding si rebranding...in zadar
In ultimii 18 ani, Romania a trecut printr-un continuu proces de branding si rebranding, fara a inregistra, insa, rezultate vizibile.
De la "Fabricat in Romania" la "Simply surprising", autoritatile nu au reusit decat sa lanseze inca un slogan care sa ramana vorba de duh pentru romani, dar total necunoscut strainilor.
Printre cele mai cunoscute incercari de branduire s-a numarat albumul de promovare "Eterna si fascinanta Romanie", care a costat statul sase milioane de dolari.
Si penultimul slogan, "Silmply Surprising", a avut o istorie zbuciumata. Campania realizata in 2004 de Ogilvy&Mather si care a costat 1.7 milioane de dolari s-a numit, initial, "Romania