Miliardarul german Hans Peter Stihl, proprietarul producatorului de motoutilaje Stihl, cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro, viziteaza Romania o data la doi ani si spune ca evolutia businessului local i-a depasit estimarile initiale, pentru ca "romanii au ales sa se dezvolte in directia corecta".
Grupul Stihl a reusit sa se mentina din 1926 si pana in prezent ca o afacere de familie, in ciuda numeroaselor cereri de preluare de la fonduri de investitii si companii de profil, pentru ca nu a apelat la credite bancare si a dezvoltat o retea de dealeri cat mai aproape de clienti.
"In urma cu trei-patru ani eram contactati destul de des de companii care erau interesate sa intre in actionariatul companiei, dar i-am refuzat pentru ca Stihl este si va ramane o companie de familie. De atunci au renuntat si nu am mai fost contactati", afirma H.P. Stihl, fiul lui Andreas Stihl, fondatorul grupului Stihl, intr-un interviu acordat ZF.
Subsidiara din Romania a grupului, Andreas Stihl Motounelte, a intregistrat anul trecut o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 28 mil. euro, insa pentru anul acesta Stihl estimeaza repetarea veniturilor obtinute in 2008, pentru ca nu se poate vorbi de o crestere in conditiile actuale de criza.
"Nu trebuie sa vin foarte des in Romania, vizitez Romania o data la doi ani, pentru ca echipa de aici isi face foarte bine treaba. Am venit pentru prima oara in 1998 si pot spune ca dezvoltarea pietei locale a fost foarte dinamica si a depasit estimarile initiale ale grupului", explica Stihl.
Grupul german a intrat pe piata romaneasca in 1997 prin deschiderea unei sucursale intr-un sediu inchiriat, iar ulterior a investit 3 mil. euro in construirea propriului centru de logistica si vanzari in Otopeni, care are o suprafata de 3.000 mp si urmeaza sa fie extins.
Cum a reusit sa se mentina ca un grup de familie @N_