Werner Grassmann, austriacul pe care retailerul de mobilier si decoratiuni interioare kika l-a numit in urma cu trei saptamani la conducerea operatiunilor din Romania, spune ca una dintre prioritatile sale este sa adapteze modelul austriac la piata locala.
"Nu putem multiplica modelul austriac in Romania. Trebuie sa lucram cu clientii de aici, sa cunoastem piata de aici, dar trebuie si sa adaptam modelul kika", spune Grassmann in primul interviu acordat presei dupa venirea sa in Romania.
Modelul de retail pe care kika il are si care se bazeaza pe produse din toate palierele de pret, este specific in special tarilor din Vest. Retailerii straini care au intrat pe piata locala, precum IKEA sau Natuzzi, au preferat sa se pozitioneze clar pe un anumit segment. Si retailerii locali de mobilier s-au incadrat pe un palier de pret, austriecii fiind primii care au venit cu o abordare diferita.
Competitie mai putin dura decat in alte state
In varsta de 45 de ani, noul sef al kika Romania lucreaza in cadrul firmei austriece de 25 de ani, iar printre functiile pe care le-a avut de-a lungul timpului se numara cea de store manager timp de patru ani intr-un magazin al kika din nordul Austriei, o pozitie similara timp de opt - noua ani in magazinul kika din St. Polten (unde se afla si sediul companiei). Grassmann a trecut apoi in departamentul de francize si a coordonat extinderea in sistem de franciza in Arabia Saudita unde exista doua magazine ale retelei. S-a intors apoi pentru mai multe proiecte in Austria si Rusia.
In Romania, o alta prioritate pentru Grassmann este sa faca cunoscut brandul kika pentru care compania este dispusa sa investesca intre 1 si 3 mil. euro anual.
In ceea ce priveste competitia, el afirma ca principalul concurent al austriecilor este IKEA, in conditiile in care competitia nu este atat de "dura" ca in alte a