Numai recondiţionarea avionului (176 milioane de euro) va „mânca” circa jumătate din bugetul Forţelor Aeriene Franceze
Putin şi-a renovat unul dintre avioanele Iliuşin cu 45 de milioane de dolari, Băsescu a fost blocat „la mantinelă“ de guvernul Tăriceanu
Sătul să fie liderul cu cel mai scurt şi „bondoc” avion, preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, are planuri mari pentru a-şi şterge „ruşinea” faţă de alţi şefi de stat şi de guvern din Europa, care vin la summituri cu aeronave ultraperformante. Mai exact, chiar dacă şi-ar fi dorit un avion nou, liderul de la Elysée vrea măcar o aeronavă second-hand care să fie recondiţionată astfel încât să fie transformată într-un Air Force One european.
Nu este acceptabil pentru mândria francezilor ca şeful statului să aibă un avion mai mic decât cel al spaniolilor sau cel al germanilor. Prin urmare, aproximativ jumătate din bugetul Forţelor Aeriene va fi dedicat acestui proiect, care are ca scop remodernizarea unui A330-200 (vechi de 10 ani) astfel încât acesta să fie cu 10 metri mai lung şi cu doi metri mai înalt decât orice aeronavă folosită de alţi lideri din UE.
Air Force One în varianta „Sarko”
Sarcina inginerilor francezi va fi destul de grea, având în vedere că avionul este second-hand, mai exact cumpărat de la Air Caraibes. Aeronava va fi dotată cu birouri pentru preşedinte şi o secretară, o sală de conferinţe pentru 12 persoane şi un cabinet medical, relatează „Les Echos”. Avionul va avea 60 de locuri, două dormitoare (unul numai pentru şeful statului) şi va fi echipat cu un sistem de comunicaţii criptat pentru a-i permite preşedintelui să comunice în permanenţă cu consilierii săi. Nu în ultimul rând, aeronava va avea un sistem de protecţie antirachetă şi, implicit, radare care să detecteze atacurile, notează „The Times”. Nicolas Sarkozy ar urma ca începând de anul viitor să se