Vanzarile de automobile noi au scazut cu 59% in primele trei luni ale anului, spre 33.500 de unitati, iar exporturile au urcat cu 34%, pe fondul cererii mari de masini Dacia in special in Germania, conform raportului APIA. Vanzarile Dacia au scazut cu 60%, iar Hyundai a fost marca numarul unu de import, in timp ce alte branduri de volum au avut scaderi de pana la 75%.
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut de la circa 82.000 in primul sfert al anului trecut, la circa 33.500 de unitati. La autoturisme vanzarile s-au dus in jos cu 56%, de la circa 67.000, la sub 30.000, iar la vehicule comerciale scaderea a fost de 74%, de la circa 14.000, la sub 4.000.
Importul de masini a scazut cu 58%, iar productia de masini a scazut cu 19%, de la circa 65.000 de unitati, la circa 52.000. Exportul a fost singurul capitol care a mers bine, Dacia trimitand in strainatate peste 49.000 de automobile, fata de 36.000 anul trecut.
Totusi, pe plan intern vanzarile de masini ale Dacia au scazut cu 60% in primele trei luni, de la peste 19.000, la sub 8.000, iar la marcile de import Hyundai e pe primul loc, cu o crestere de 23% si peste 3.200 de masini vandute, in special datorita mini-ului i10. Alte marci de volum au avut vremuri grele: Volkswagen a scazut cu 45%, spre 2.600 de masini, Skoda a scazut cu 64%, Renault cu 57%, ambele marci ajungand la circa 2.100 de masini.
Opel a inregistrat scaderi dure de 74%, iar Ford de 67%.
Cel mai vandut model de import a fost Renault Clio, cu peste 1.200 de masini, urmat de i10 si Accent de la Hyundai, Skoda Octavia si Kia cee'd. Vanzarile de automobile noi au scazut cu 59% in primele trei luni ale anului, spre 33.500 de unitati, iar exporturile au urcat cu 34%, pe fondul cererii mari de masini Dacia in special in Germania, conform raportului APIA. Vanzarile Dacia au scazut cu 60%, iar