În Craiova, campaniile de colectare a electronicelor şi electrocasnicelor, lansate de unii producători, fac concurenţă „marii debarasări“. Decât să dea aparatele vechi gratis, craiovenii preferă să le ducă la magazin atunci când cumpără un produs similar, dar performant.
Prea puţini craioveni aruncă aparatura veche la centrele de reciclare sau o lasă în faţa blocului pentru a fi ridicată de cei de la Salubritate.
Cei mai mulţi preferă să o ducă la magazin, unde primesc un discount pentru achiziţionarea alteia noi. Campaniile lansate de unii dintre producătorii în domeniu şi centrele comerciale au devenit atractive pentru cumpărători, atâta timp cât aceştia primesc o reducere de 150 şi chiar 250 de lei pentru un produs nou. Al doilea motiv care îi atrage ar fi că, prin achiziţionarea unui nou aparat, oamenii pot reduce costul facturilor.
De exemplu, o maşină de spălat din ultima generaţie consumă cu 50% mai puţină energie electrică şi cu 60% mai puţină apă în comparaţie cu una veche. Tot ce trebuie să facă persoanele interesate să îşi schimbe aparatura veche cu una nouă şi să profite de aceste oferte este să predea electrocasnicele uzate la magazinele care au astfel de discounturi. „Am cumpărat o plasmă tv şi un LCD pentru calculatorul copilului. Ne-am hotărât să le schimbăm pe cele vechi. Pentru plasmă am avut un discound de 250 de lei fiindcă am dat un televizor uzat. Cred că aceste promoţii sunt binevenite în condiţiile actuale. Campaniile astea lansate de cei de la Salubritate nu m-au convins“, a spus craioveanca Lavinia Gheorghe. Aceasta şi-a achiziţionat cele două produse de la unul dintre magazinele implicate în campania promoţională lansată de Asociaţia România pentru reciclare - RoRec.
Program „rabla“ la electrocasnice
Sistemul buy-back pentru aparatele electrice şi electrocasnice este, de fapt, un fel de program „