Certurile dintre hipermarketuri şi furnizori continuă. O prevedere care permite vânzarea în pierdere i-a pus pe jar pe producătorii de alimente. „Codul de bune practici”, prin care Ministerul Agriculturii speră să îi împace pe producători cu reprezentanţii marilor lanţuri de magazine, se pare că nu dă roade. Consiliul Concurenţei (CC) a propus introducerea unui articol care prevede că hipermarketurile au voie să vândă alimente cu cost redus, în pierdere, cu excepţia situaţiilor în care acestea au un efect anticoncurenţial.
„Noi nu apărăm concurenţii, ci procesul de concurenţă, care are ca scop final apărarea consumatorilor”, a declarat preşedintele CC, Gheorghe Oprescu, citat de Mediafax.
Va fi mai rău ca înainte
Reprezentanţii Asociaţiei Române a Cărnii (ARC) sunt însă de părere că introducerea acestui act ar face Codul inoperabil.
„Dacă legea rămâne cu acest articol, situaţia va fi chiar mai rea decât în prezent, înlăturând orice oprelişti în calea măririi abuzive a aşa-ziselor taxe de marketing, care scumpesc artificial alimentele şi ruinează producătorii agroalimentari”, se arată într-un comunicat al ARC.
„Nu este normal ca în magazine să existe preţuri sub costurile de producţie, dar, din păcate, nu cred că este vreun furnizor în România care să nu se fi lovit măcar o dată de această problemă”, ne-a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Internaţional Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pasăre şi mezeluri din România.
Preţurile, stabilite de ambele părţi
Acesta a precizat că, de regulă, preţurile sunt stabilite în urma discuţiilor pe care retailerii le poartă cu furnizorii.
„Producătorii sunt nevoiţi să folosească promoţii pentru câte un produs, nu pentru toată gama, preţul de facturare este acelaşi cu cel de producţie.