Efortul Elenei Udrea, mai ales in aceasta perioada de Paste, a fost remarcabil. D-na ministru isi da silinta si nu face economie de efort pentru a face cat de atractiv se poate turismul romanesc.
Pe bicicleta, in costum popular, cu traistuta bucovineana, alaturi de Goran Bregovici, Elena Udrea a transformat in atu faptul ca este extrem de vanata de presa si o foloseste la randul ei pentru a-si transmite mesajele. Dar efortul acesta laudabil, fara indoiala, este oare si util?
Ma tem ca, in pofida bunelor intentii ale d-nei Udrea, relansarea turismului depinde in mica masura de ea sau de vreo maiastra strategie de promovare pe care ar pune-o in aplicare. Conditia sine qua non a unei promovari eficiente a unui produs este sa ai ce promova.
Este turismul romanesc un produs promovabil?
Specialistii in domeniu sunt mai mult decat sceptici. Frumusetea peisajelor, singura certitudine, este doar un ingredient, desigur important, al ansamblului. La fel de importante sunt insa infrastructura, serviciile si preturile.
Nu poti sa ai un turism de succes cat timp ai doar o mini autostrada si jumatate, iar cele mai multe dintre drumuri, tocmai cele de acces catre zone turistice importante, sunt absolute catastrofale. Cine vrea sa vada, de exemplu, manastirile din judetul Neamt are nevoie de o masina de teren sau de nervi foarte tari.
Drumul catre manastirile Secu, Sihastria sau Horaita sunt adevarate capcane pentru orice masina fara tractiune 4x4. "Noroc" ca destinatiile sunt atat de prost semnalizate incat sansele de a rata un drum de cosmar sunt mari.
La Agapia si Varatec se poate ajunge in conditii mai civilizate, cu conditia sa nu iei in seama murdaria crunta de pe marginea drumului unde zac spre putrezire de la pampersi folositi, la peturi, pungi, cutii de conserve si orice alt deseu imaginabil.