Leaseplan, compania de leasing operational cu afaceri de 2,3 mil. euro in 2008, estimeaza ca numarul companiilor care vor apela la sistemul de "sale and lease back" va creste in acest an, ca urmare a nevoii companiilor de a-si majora lichiditatile.
"Numarul firmelor care apeleaza la solutii precum 'sale and lease back' (prin care compania vinde flota auto unei firme de leasing dupa care o inchiriaza - n.red.) a crescut in ultima perioada, pentru ca acestea sa-si creasca lichiditatile", a spus Bogdan Apahidean, managing director al Leaseplan.
Apahidean a subliniat ca in general aceste flote sunt alcatuite din masini utilizate de angajatii firmelor si nu de flotele de curierat sau transport.
In cazul Leaseplan aproximativ 5% dintre cei 100 de clienti au apelat la acest serviciu in 2009, fata de niciunul in 2008.
Solutia de "sale and lease back" este intalnita si in imobiliare, omul de afaceri Radu Enache, care controleaza lantul hotelier Continental cu afaceri de 27 mil. euro, a semnat un astfel de contract pentru hotelul de doua stele Hello din Capitala, dar si pentru hotelul Ibis din Constanta in vara anului trecut.
In conditiile in care in 2008 piata leasingului operational a crescut cu peste 50% la 20.000 de masini, anul acesta se estimeaza o incetinire a ritmului la aproximativ 25.000 de automobile.
Din cauza situatiei economice actuale cresterea pietei de leasing va incetini, dar firmele vor cauta noi metode de a reduce costurile si de a externaliza managementul flotelor", a spus Apahidean.
In 2009 Leaseplan si-a bugetat afaceri de peste 20 mil. lei (4,8 mil. euro) si un portofoliu de 2.500 de automobile, in conditiile in care compania gestiona anul trecut 1.352 de masini, iar la finele primului trimestru 1.769 de automobile.
"Estimam o medie de 400 de noi masini in fiecare trimestru, acestea fiind contractate in princ