PepsiCo a oferit sase miliarde de dolari pentru achizitionarea celor mai mari imbuteliatori ai sai, accentuand nevoia ca producatorii de bauturi non-alcoolice sa-si schimbe strategiile.
"Pietele externe s-au schimbat atat de mult, incat simtim nevoia sa ne adaptam", a declarat Mike White, director executiv al diviziei internationala a PepsiCo, citat de Financial Times.
El a adaugat ca, pe masura ce lanturile de retail devin mai mari, se asteapta ca furnizorii sa fie mai eficienti.
Astfel, PepsiCo a facut o oferta pentru cumpararea Pepsi Bottling Group, din care detine deja 33 de procente, evaluand compania ala 29,50 de dolari per actiune. De asemenea, intentioneaza sa cumpere Pepsi Americas, din care detine 43 de procente, pentru 23,27 de dolari/actiune.
Luni, PepsiCo a raportat o scadere de zece procente in profiturile operationale pentru primul trimestru, in America de Nord.
In acest moment, bauturile carbogazoase ale grupului sunt livrate spre magazine de imbuteliatori, in timp ce bautura dedicata sportivilor, Gatorade, este produsa in fabrici detinute de PepsiCo.
Potrivit reprezentantilor companiei, achizitionarea imbuteliatorilor va reduce costurile cu aproximativ 200 de milioane de dolari anual.
PepsiCo a oferit sase miliarde de dolari pentru achizitionarea celor mai mari imbuteliatori ai sai, accentuand nevoia ca producatorii de bauturi non-alcoolice sa-si schimbe strategiile.
"Pietele externe s-au schimbat atat de mult, incat simtim nevoia sa ne adaptam", a declarat Mike White, director executiv al diviziei internationala a PepsiCo, citat de Financial Times.
El a adaugat ca, pe masura ce lanturile de retail devin mai mari, se asteapta ca furnizorii sa fie mai eficienti.
Astfel, PepsiCo a facut o oferta pentru cumpararea Pepsi Bottling