Numarul 1 mondial in recrutarea online vrea sa detroneze eJobs si BestJobs pe o piata evaluata la aproape 8 milioane de euro anul trecut.
"Intram pe piete noi cu asteptarea ca vom ajunge lideri locali intr-un interval cuprins intre 3 si 5 ani dupa lansare. Situatia nu este cu nimic diferita in Romania", a declarat pentru ZF Farhan Yasin, presedinte al CareerBuilder pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Operatiunile CareerBuilder - unul din greii recrutarii online, cu 23 mil. vizitatori unici lunar - au fost lansate la nivel local in a doua jumatate a anului trecut, in prezent pe portalul romanesc fiind disponibile aproximativ 1.000 de joburi, de la companii ca Procter&Gamble, Continental Automotive, Medlife, Cosmote, Microsoft, Adobe, Route 66 sau Alcatel.
In acelasi timp, pe BestJobs sunt disponibile aproximativ 5.800 de locuri de munca, eJobs pune la dispozitie 4.300 de joburi, iar Myjob are 5.500 de oferte, din care mai bine de 2.000 sunt in strainatate.
"Decizia de a intra in Romania s-a bazat pe dimensiunea pietei muncii, a doua ca marime in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia, pe cresterea economica din ultimii ani, rata de penetrare a internetului si pe prezenta marilor multinationale care ne sunt deja clienti si pe alte piete", explica Yasin.
Rata de penetrare a internetului ajunsese la finele anului trecut la aproape 32%, ceea ce a insemnat depasirea pragului de 7 milioane de utilizatori.
Competitia la nivel local nu le este complet noua celor de la CareerBuilder, dat fiind ca Monster - principalul lor concurent la nivel mondial - a incheiat in urma cu doi ani un parteneriat cu eJobs.
"Vedem foarte putine dezavantaje in ceea ce priveste piata din Romania - desigur, exista un numar de branduri cu traditie in recrutarea online romaneasca impotriva carora concuram -, dar pe termen lung exista potential de