Cu ocazia sarbatorilor pascale, Patriarhia Romaniei a intrat in directa concurenta cu Arhiepiscopia Sucevei, in maratonul aducerii Luminii de la Ierusalim pe pamantul romanesc.
Rezultatul a fost ca atat reprezentantii Patriarhiei cat si cei ai Arhiepiscopiei Sucevei au furnizat romanilor simbolul Invierii cristice pe filiere si in timpi diferiti.
Ambele institutii au adus argumente in favoarea Flacarii proprii, fiecare aratand despre sine ca este mai indreptatit decat celalalt in actul raspandirii Luminii, fiecare investind bani, resurse si oameni pentru a realiza drumul pana la Ierusalim si inapoi.
Totusi, reprezentantii Patriarhiei au criticat purtatorii celeilalte Flacari, invocand faptul ca aceasta nu a fost adusa oficial in tara.
Nelamuririle in urma unei astfel de pozitii sunt evidente. Ce inseamna ca Lumina este adusa "oficial"? Importanta este data de purtatorul respectivei flacari sau de flacara ca atare care, conform traditiei, se obtine prin aprinderea lumanarilor la Ierusalim, fara interventie umana?
In ce fel s-ar putea imparti o flacara de la o lumanare in mai multe flacari care sa difere intre ele? Daca flacara respectiva poarta toata incarcatura speciala pe care Biserica asuma ca o poarta, flacara se imparte fara sa se distribuie; in felul acesta, orice flacara luata de la sursa are aceeasi insemnatate.
Prin faptul ca mesagerul poate fi oricine din cadrul clerului, trebuie ca nu atat acesta conteaza cat faptul ca flacara respective ajunge si se raspandeste prin bisericile din Romania pentru ca astfel sa ajunga la credinciosi.
De ce, in situatia aceasta, parintele Constantin Stoica, purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane tine sa puna ordine in lucruri indicand succesiunea evenimentelor si prioritatile formale realizate de institutia pe care o reprezinta? De ce nu es