Pneurile vor dispune de o etichetă explicativă care să indice performanţa, gradul de aderenţă terenul umed, precum şi silenţiozitatea acestora, potrivit unei propuneri de regulament emisă în Parlamentul European.Eticheta va fi similară celei aplicate produselor electronice, clasa A (verde) simbolizând o performanţă foarte bună, iar clasa G (roşu) indicând o performanţă slabă a pneurilor, conform unui raport elaborat de Ivo Belet, membru al Partidului Popular European, cel mai
Pneurile vor dispune de o etichetă explicativă care să indice performanţa, gradul de aderenţă terenul umed, precum şi silenţiozitatea acestora, potrivit unei propuneri de regulament emisă în Parlamentul European.
Eticheta va fi similară celei aplicate produselor electronice, clasa A (verde) simbolizând o performanţă foarte bună, iar clasa G (roşu) indicând o performanţă slabă a pneurilor, conform unui raport elaborat de Ivo Belet, membru al Partidului Popular European, cel mai mare grup politic din Parlamentul European.
Pentru pneurile cu un nivel de zgomot redus, etichetarea valorii măsurate a zgomotului exterior de rulare, exprimată în decibeli, va fi însoţită de marcajul „low noise - zgomot redus” (68db pentru pneuri de tip C1, 60 dB pentru tipul C2 sau 70 dB pentru tipul C3).
Consumatorii vor fi astfel mai bine informaţi în legătură cu siguranţa, eficienţa din punct de vedere economic şi ecologic a pneurilor, datorită propunerii de regulament care prevede informaţii armonizate referitoare la parametrii pneurilor prin intermediul etichetării.