Pe rafturile hipermarketurilor, alaturi de branduri ale multinationalelor din industria lactatelor, cu bugete de promovare de milioane de euro, sta de cateva luni un nou brand, Margareto, detinut de producatorul roman Lactaprod din Braila.
Cine este Lactaprod si cum a fost creat Margareto? "Totul a pornit de la o discutie despre lactate si despre faptul ca este o industrie care inca are posibilitati de dezvoltare pe plan local", isi incepe povestea Mihai Petrea, directorul general si actionarul majoritar al Lactaprod, din judetul Braila.
Aceasta discutie l-a ambitionat pe Mihai Petrea, 40 de ani, sa infiinteze in urma cu cinci ani o noua companie in industria lactatelor, Lactaprod. In 2004, Petrea era deja actionar in cadrul unui fost distribuitor de tigarete, care are in continuare activitati in cadrul segmentului hotelier si al productiei de panificatie, patiserie si biscuiti in judetul Braila.
Business inceput de la o fosta fabrica a Brailact
In scurt timp, din fonduri proprii si cu ajutorul unui credit bancar, Lactaprod a cumparat una dintre cele doua unitati de productie ale producatorului de lactate Brailact, respectiv fabrica de branzeturi si terenurile din imprejurimi. "Am platit in acel moment opt miliarde de lei pentru activele achizitionate de la Brailact. De la momentul achizitiei si pana in prezent am mai investit in Lactaprod aproximativ sapte milioane de euro", spune Petrea.
Prin intermediul acestor investitii, fabrica de branzeturi a fost transformata intr-o unitate de productie de lactate proaspete (lapte, lapte batut, iaurt, smantana, sana, unt) cu o capacitate actuala de productie de 80-100 tone pe zi. "Printr-un program de fonduri europene de trei milioane de euro am achizitionat o noua linie de productie, pe care este realizata in prezent gama Margareto, si noi linii de ambalare, am modernizat fabrica, a