30% dintre consumatorii de ciocolată premium din România îşi vor creşte consumul cu aproximativ 5-15% în 2009, potrivit unui studiu realizat de Wawel România. De asemenea, 20% din acest segment vor consuma cu 15% mai mult în 2009. 10% dintre cei chestionaţi îşi vor reduce consumul pentru a cumpăra ciocolată premium, deci va avea loc o migrare către un brand mai scump. 60% dintre cumpărătorii premium vor cumpara la fel ca în 2008, demonstrând ca actuala criza financiară nu af
30% dintre consumatorii de ciocolată premium din România îşi vor creşte consumul cu aproximativ 5-15% în 2009, potrivit unui studiu realizat de Wawel România.
De asemenea, 20% din acest segment vor consuma cu 15% mai mult în 2009. 10% dintre cei chestionaţi îşi vor reduce consumul pentru a cumpăra ciocolată premium, deci va avea loc o migrare către un brand mai scump. 60% dintre cumpărătorii premium vor cumpara la fel ca în 2008, demonstrând ca actuala criza financiară nu afectează acest sector.
Mai mult, studiul Wawel România arată că nici unul dintre cei chestionaţI nu a declarat ca va migra, în contextual crizei, spre un brand mai ieftin.
“Este evident că sectorul mainstream îşi va pierde din consumatori în favoarea sectorului premium. Lucrul acesta este explicabil, întrucât gusturile consumatorilor de ciocolată din România au început să se rafineze. Piaţa matură de ciocolată a început să migreze accelerat spre produse cu mai puţin zahăr şi mai multă cacao”, explică această tendinţă domnul Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
Cei cu venitituri mari nu renunţă la produsele premium
În ceea ce priveşte statusul social al respondenţilor, proprietarii de companii îşi vor menţine, în procent de 50 %, stilul de consum în 2008. Pe de altă parte, alte 50 de procente îşi vor creşte consumul de ciocolată premium cu 10%, se mai arată în studiul Wawel. 20 % d