Presa scrisa, asa cum o stim, e pe moarte, sustin specialistii. Amalgamul eterogen de stiri internationale, nationale si locale, rubricile de sport, benzile desenate, criticile de film, rebusul si reclamele isi traiesc ultimele clipe, metaforic vorbind.
Dupa cativa ani de zile in care presa scrisa s-a adaptat la varianta online, oferind acces liber cititorilor, se pare ca tot online-ul ar putea reprezenta salvarea, sub forma unei taxe de accesare, noteaza The Guardian.
Se revine la ideea de a "taxa" potentialii cititori pentru continutul online, sau macar pentru o parte a acestuia.
Intr-un articol publicat in American Journalism Review, consultantul media John Morton cere imperativ introducerea de taxe pentru continutul online.
"Cer tuturor redactorilor sa decida individual sa ceara bani pentru continutul ziarului lor postat pe Internet", scrie acesta.
Alti jurnalisti sugereaza mai multa flexibilitate: ziarele muribunde pot fi resuscitate doar de o combinatie de abonamente posibile.
Astfel, cititorul online ar avea sansa sa plateasca un abonament lunar sau anual, sa plateasca per material sau sa beneficieze de o alta varianta de abonament - toate acestea, pentru a accesa site-uri care in prezent sunt "la liber".
Iata deci unde rezida problema reinviorarii presei scrise prin metoda taxarii pentru continutul online: sunt prea multe surse de informare de calitate, gratuite, pentru ca cititorii sa accepte sa plateasca pentru a accesa stiri online.
Banii care se cheltuiesc pentru aparitia unui ziar includ costul hartiei, tiparirea, cerneala si distributia.
Avand in vedere acest context, nu pare corect sa taxezi cititorii online pentru ca ei au platit deja pentru a avea parte de presa (computere sau iPhone) si distributie (acces la Internet).
Proprietarii