Criza a schimbat în mod surprinzător preferinţele românilor în materie de consum de ciocolată, în favoarea categoriei premium. Un studiu realizat de compania Wawel arată că 30% dintre consumatorii fideli de mărci scumpe vor mânca cu 5-15% mai multă ciocolată decât anul trecut, iar 60% se vor îndulci cu aceeaşi cantitate.
Există şi dintre cei care vor lăsa produsele ieftine pentru cele de calitate superioară, cum este cazul a 10% dintre respondenţii la chestionar. Realizatorii analizei au remarcat şi preferinţele diferitelor categorii profesionale. Astfel, managerii de companii vor rămâne fideli obiceiurilor de consum, în procent de 80%. În jur de 10% dintre ei vor mânca cu 15% mai multă ciocolată, iar ceilalţi 10% îşi vor reduce consumul, migrând către categoria superioară.
În schimb, avocaţii, consultanţii financiari şi lucrătorii din domeniul producţiei s-au împărţit în două tabere egale: 50% vor alege acelaşi produs ca în 2008, iar cealaltă jumătate vor subţia porţia mai ieftină pentru a trece la categoria premium. Există şi categorii fidele, cum este cazul respondenţilor din mediul tehnic, din comunicare şi consultanţă, precum şi din domeniul vânzărilor, care vor cumpăra aceeaşi cantitate ca şi în 2008. Nu în ultimul rând, o atitudine constantă se remarcă şi în cazul a 80% dintre participantele la studiu, restul de 20% crescând consumul cu 10%. În schimb, bărbaţii par să-şi schimbe obiceiurile în funcţie de criză.
Jumătate dintre ei vor mânca aceeaşi cantitate ca anul trecut, 30% vor creşte porţia cu 10%, iar 20% vor mânca mai puţină ciocolată ieftină şi mai multă din categoria premium. (S.S.)
Criza a schimbat în mod surprinzător preferinţele românilor în materie de consum de ciocolată, în favoarea categoriei premium. Un studiu realizat de compania Wawel arată că 30% dintre consumatorii fideli de mărci scumpe vor mânca cu 5-15% mai multă