Bătălia pe tarife de pe piaţa de telefonie se mută pe segmentul serviciilor de acces la internet, care oferă cel mai mare potenţial de creştere. Ajunsă la maturitate, piaţa telecom îşi obligă jucătorii să atace cu armele competitorilor şi pe segmente care, tradiţional, nu făceau obiectul activităţii lor de bază. Operatorii de cablu lansează reţele de telefonie mobilă, cei mobili au intrat pe terenul telefoniei fixe şi cel al internetului, iar Romtelecom şi-a inaugurat r
Bătălia pe tarife de pe piaţa de telefonie se mută pe segmentul serviciilor de acces la internet, care oferă cel mai mare potenţial de creştere.
Ajunsă la maturitate, piaţa telecom îşi obligă jucătorii să atace cu armele competitorilor şi pe segmente care, tradiţional, nu făceau obiectul activităţii lor de bază. Operatorii de cablu lansează reţele de telefonie mobilă, cei mobili au intrat pe terenul telefoniei fixe şi cel al internetului, iar Romtelecom şi-a inaugurat reţeaua de date mobile, după ce a atacat piaţa de televiziune prin satelit.
Internetul pare să fie însă segmentul pe care se va da bătălia decisivă, fiind şi cel cu potenţialul cel mai mare de creştere atât ca număr de clienţi, cât şi ca venituri. „În ciuda semnelor de creştere susţinută, rata penetrării internetului broadband în România rămâne una dintre cele mai mici din Europa, cu 11,7% în ianuarie 2009 (în ianuarie 2008 – puţin sub 10%)“, subliniază un raport recent al Comisiei Europene.
Principalii operatori de telefonie mobilă, Orange şi Vodafone, susţin că deşi, teoretic, piaţa accesului la bucla locală (firele de cupru ale Romtelecom care permit accesul în locuinţe şi sedii) este liberalizată din 2004, practic, fostul monopolist limitează acest acces, împiedicând alte companii să ofere conexiuni internet de tip ADSL pe respectiva infrastructură. „Orange oferă deja clienţilor săi corporate servicii de da