Ritm. In ultima vreme, clientii sesizeaza frecvent nereguli aparute in respectarea contractelor incheiate.
De la inceputul anului, aproximativ 750 de persoane au sesizat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) privind unele nereguli aparute in relatia cu bancile. Anul trecut, romanii au facut peste 4.000 de reclamatii, cele mai multe – 3.151 venind din Capitala.
De obicei, reclamatiile au vizat urmatoarele aspecte: majorarea dobanzilor si comisioanelor fara anuntarea clientului, aparitia de noi comisioane (altele decat cele prevazute in contract), inchideri de cont neoperate la timp, campanii publicitare care incalca prevederile legii, inregistrarea la Biroul de Credite pentru datorii inexistente si refuzul de a prelua reclamatiile.
"Sistemul bancar romanesc trebuie sa se caracterizeze prin transparenta si relatie deplin corecta cu clientul. Noi, ca Autoritate Nationala pentru Protectia Consumatorilor, suntem aparatorii drepturilor romanilor care apeleaza la serviciile bancilor", ne-a declarat Bogdan Pandelica, presedintele institutiei.
Si brokerii raporteaza mai multe plangeri
Expertii FinZoom raporteaza o crestere majora a sesizarilor privind abuzurile bancilor cu care colaboreaza. "Este adevarat, nu intotdeauna nemultumirile sunt fondate, iar in unele dintre situatiile descrise este prea tarziu pentru a mai face ceva", precizeaza Ruxandra Andrei, deputy general manager FinZoom.
Specialista atrage atentia ca fiecare client, in momentul in care a semnat un contract, implicit a agreat conditiile acelui document. Nici banca, nici statul nu au obligatia de a remedia problema aparuta in relatia cu institutia financiara. "De asemenea, consumatorii trebuie sa invete sa-si apere interesul luand decizii responsabile. Astfel, daca prevederile contractuale sunt abuzive, depasind limitele legale sau daca ace