Importatorul Pernod Ricard spune ca in primele trei luni ale anului s-a simtit o migrare a consumului dinspre categoriile premium ale pietei catre cele standard si dinspre consumul in HoReCa spre consumul acasa. "Am observat in ultimele luni si o mutare a consumului dinspre spirtoase catre bere si vin. Cauza este clara, scaderea veniturilor la nivel de consumator", a spus Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
De altfel, consumul de bere, una dintre primele trei categorii din industria bunurilor de larg consum, alaturi de tigari si sucuri, plaseaza Romania intre primele zece tari din lume, cu 93 de litri pe cap de locuitor.
Datele prezentate intr-un raport al SABMiller, companie care detine Ursus Breweries, arata ca berea reprezinta 45% din consumul total de bauturi alcoolice (categorie in care mai intra vinul si bauturile spirtoase). Potrivit datelor jucatorilor din industria vinului, consumul pe acest segment a fost anul trecut de 6,3 milioane de hectolitri, astfel ca "spirtoasele" ar reprezenta o piata in jurul a 15 mil. hl. Cele trei categorii aduna insa vanzari de peste 3 miliarde de euro, potrivit estimarilor ZF.
Importatorul Pernod Ricard spune ca in primele trei luni ale anului s-a simtit o migrare a consumului dinspre categoriile premium ale pietei catre cele standard si dinspre consumul in HoReCa spre consumul acasa. "Am observat in ultimele luni si o mutare a consumului dinspre spirtoase catre bere si vin. Cauza este clara, scaderea veniturilor la nivel de consumator", a spus Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
De altfel, consumul de bere, una dintre primele trei categorii din industria bunurilor de larg consum, alaturi de tigari si sucuri, plaseaza Romania intre primele zece tari din lume, cu 93 de litri pe cap de locuitor.
Datele prezentate intr-un raport al SABMiller, compani