Motorul turismului românesc, reprezentat de călătoriile de afaceri, s-a gripat. După creşteri medii anuale de 20-30%, anul acesta, operatorii se aşteaptă la diminuarea venitului cu cel puţin 10%. În primele două luni ale acestui an, agenţiile specializate în „business travel“ au vândut 155.000 de bilete de avion, cu aproximativ 11% mai puţin decât în perioada similară a lui 2008. În acelaşi timp, valoarea încasărilor a fost de 59,1 milioane de euro, în scădere
Motorul turismului românesc, reprezentat de călătoriile de afaceri, s-a gripat. După creşteri medii anuale de 20-30%, anul acesta, operatorii se aşteaptă la diminuarea venitului cu cel puţin 10%.
În primele două luni ale acestui an, agenţiile specializate în „business travel“ au vândut 155.000 de bilete de avion, cu aproximativ 11% mai puţin decât în perioada similară a lui 2008. În acelaşi timp, valoarea încasărilor a fost de 59,1 milioane de euro, în scădere cu 30% faţă de anul precedent. „Pentru aprilie, prognozele sunt şi mai pesimiste. Ne aşteptăm la o scădere de 35% faţă de 2008“, spune Florin Țâncu, director general Alto Tours. Una din explicaţiile acestui declin este pusă pe seama reacţiei companiilor aeriene în faţa crizei. „Acestea au înţeles că, pentru a-şi menţine gradul de ocupare destul de mare, trebuie să umble la preţuri, emiţând mai multe bilete ieftine, lucru care s-a văzut în valoarea încasărilor“, spune Sorana Moldoveanu, director general al BCD Travel, al treilea operator pe piaţa turismului de afaceri din România.
Momentul de declin al turismului de business nu coincide cu începutul anului. Efectele s-au simţit încă din octombrie 2008, companiile aeriene care operează tradiţional în România emiţând un număr mai redus de bilete. „Consider că octombrie 2008 a fost un semnal extrem de dur la adresa turismului de afaceri şi iau în considerare faptul că ianuarie-septembrie