Criza nu sperie alte mărci de renume să îşi facă intrarea pe piaţa locală
Nivelul ridicat al puterii de cumpărare a românilor înregistrat în ultimii ani, îmbunătăţirea indicatorilor economici generali, dar şi inaugurarea de noi centre comerciale în Capitală şi marile oraşe ale ţării au atras atenţia unor importanţi retaileri internaţionali. Toţi aceşti factori au plasat România pe locul şapte din 67, în ceea ce priveşte intrarea celor mai mulţi retaileri pe piaţa autohtonă în 2008, se arată într-un studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis, care a avut în vedere un număr de 280 de retaileri internaţionali de top. România a devansat, astfel, ţări precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Polonia. Dintre ţările din Europa, doar Serbia s-a plasat înaintea ţării noastre, pe locul trei, primele două poziţii fiind ocupate de Arabia Saudită şi Kuweit.
Cu toate acestea, în ceea ce priveşte proporţia retailerilor prezenţi atât în oraşele primare, cât şi în cele secundare, România se plasează pe locul 51 din 55. De asemenea, ţara noastră se află pe locul 34 din 67 în funcţie de prezenţa retailerilor internaţionali, calculată la regiunea de origine: 21% dintre ei provin din regiunea Europei, Orientul Mijlociu şi Africa, 3% din America de Nord şi de Sud, iar restul de 1% din regiunea Asiei şi Pacificului.
După C&A, urmează GAP şi Vero Moda
Cu toate că anul 2009 este marcat de criza internaţională, brandurile de renume văd încă în România un interes pentru extinderea afacerilor, lucru dovedit de pătrunderea pe piaţă a retailerilor precum C&A, care a luat în vedere deschiderea mai multor magazine decât cele prevăzute iniţial, Decathlon, Imaginarium, Mladinska, Glou, Cortefiel şi Peacocks. Următorul pe lista deschiderilor este şi retailerul american GAP, care va deschide în luna mai a acestui an primul magazin di