Rezultatele financiare ale importatorului Pernod Ricard in primul trimestru contureaza o tendinta remarcata de mai multi producatori din industria bunurilor de larg consum: vanzarile continua sa creasca in hiper si supermarketuri, dar scad in hoteluri, restaurante, baruri si in magazinele de cartier.
Pernod Ricard Romania, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice, a finalizat primul trimestru al acestui an cu o crestere a vanzarilor in volum de 6%, excluzand volumele Absolut, brand inclus in portofoliul companiei in cea de-a doua jumatate a anului trecut.
Cu volumele Absolut cresterea filialei locale a producatorului francez a fost de 22% in primele trei luni ale anului.
"Volumele vandute la nivel de retaileri internationali (n. red. - Carrefour, Metro etc.) sunt in crestere double digit (doua cifre) fata de anul trecut, in schimb pe retailul independent si canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) se simte un recul la nivel de vanzari", a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Brandurile care au sustinut cresterea filialei locale a Pernod Ricard in primele luni ale acestui an sunt Ballantine's, Jameson (whisky) si portofoliul value for money, format din marcile situate pe segmentul mainstream (mediu), ca whiskey-ul MacNairs sau Canadian Special Old si vodca Wyborowa.
"Vodka Absolut, brandul numarul doi in volum (n.red - din portofoliul Pernod Ricard Romania) dupa Ballantine's, a performat in linie cu bugetul estimat", a adaugat Furir despre brandul intrat in portofoliul companiei in ultima jumatate a anului trecut.
Pernod Ricard Romania a preluat distributia brandului de vodca Absolut de la competitorul sau local Cristalex, dupa ce gigantul francez a platit peste cinci miliarde de euro pentru a-l achizitiona la nivel international de la compania suedeza Vin & Spirit