Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de astăzi, să interzică difuzarea pe posturile de televiziune spotul publicitar Neutrogena, pe motiv că încalcă legislaţia audiovizuală şi Codul de Practică în Publicitate. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu Potrivit CNA, spotul la crema Neutrogena are o durată de 16 secunde. În spot se spune "Norvegia e minunată, însă îţi poate lăsa pielea uscată şi aspră. Noua loţiune hidratantă cu efect reparator cu formula norvegiană. 100% dintre femei au confirmat efectul reparator şi reconfortant. Repararea pielii uscate de la Neutrogena".
Pe ecran apare titrat: "Neutrogena, creată împreună cu medicii dermatologi", "100% repararea pielii uscate", în timp ce în partea de jos a ecranului scrie cu caractere mici, greu lizibil, pe o perioadă de 3 secunde, că "60 de femei s-au declarat mulţumite în timpul testelor clinice, 4 săptămâni, Franţa. 100% repararea pielii uscate; Neutrogena, creată împreună cu medicii dermatologi". Potrivit Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), citat de Mediafax, prin afirmaţia "100% repararea pielii uscate" se poate înţelege că se face referire la această calitate a produsului de a repara în întregime pielea uscată. Pe de altă parte, prin fraza "60 de femei s-au declarat mulţumite în timpul testelor clinice, 4 săptămâni, Franţa" se produce o "discordanţă" între termenii la care fac referire cele două afirmaţii.
Astfel, spotul încalcă art. 3 din Codul de Practică în Publicitate, potrivit căruia "Publicitatea trebuie: să folosească termenii, citatele şi referirile la testele tehnice şi ştiinţifice într-o manieră corespunzătoare şi corectă care să poată fi demonstrată şi substanţială pe toată perioada comunicării; să prezinte datele statistice fără a exagera validitatea afirmaţiilor privind produsul".
În aceste condiţii, CNA a decis să informeze posturile de