Cabinetele medicale şcolare vor fi administrate şi finanţate de primărie În cele opt cabinete de la nivelul municipiului îşi desfăşoară activitatea 45 de cadre medicale, 3 mediatori şi un asistent comunitar. Dintre cadrele medicale, 10 sunt medici, iar 35 asistenţi. Aceştia nu vor mai avea nicio legătură cu spitalul după ce vor fi preluaţi de primărie.
„Angajaţii de la cabinetele medicale şcolare vor fi încadraţi pe statele de plată ale primăriei, carnetele de muncă de asemenea nu vor mai fi la noi. Practic vor avea statutul unui angajat al primăriei. Potrivit Ordonanţei de Urgenţă vor trebui să rămână cu aceleaşi drepturi pe care le au şi la noi. Am reuşit printr-o hotărâre judecătorească obţinerea tichetelor de masă, rămâne de văzut dacă acestea le vor fi acordate şi după schimbarea statutului de angajaţi ai spitalului“, a declarat Dumitru Vienescu, şef serviciu resurse umane din cadrul Spitalului Judeţean Gorj. Preluarea cabinetelor medicale şcolare se va face şi la nivelul celorlate localităţi din judeţul Gorj.
Preluarea cabinetelor, o problemă financiară
Reprezentanţii primăriei şi ai Consiliului Local Târgu-Jiu au stabilit preluarea unui personal format din 63 de angajaţi de la cabinetele medicale şcolare şi stomatologice.
„Am început cu inventarierea acestor cabinete, a numărului de angajaţi şi totodată a cheltuielilor salariale care le implică. Nu ne permitem să avem un număr mai mare de angajaţi şi asta pentru că nu sunt bani. Preluarea acestora implică şi dotarea cabinetelor, cheltuieli la utilităţi şi nu doar de personal“, a declarat Ramona Evulescu, purtător de cuvânt la Primăria Târgu-Jiu.
Anul acesta toate aceste cheltuieli vor fi suportate de la bugetul de stat, urmând ca de anul viitor toate atribuţiile să intre în sarcina primăriei.