Deşi vânzările constructorului auto japonez Toyota au scăzut cu 27% în primul trimestru al acestui an, la 1,767 milioane de autovehicule, acesta îşi păstrează poziţia de lider pe piaţa de profil, înaintea grupului german Volkswagen (VW), potrivit Mediafax.VW a livrat în primele trei luni ale acestui an 1,4 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de 11%. Grupul german a anunţat că are o cotă de 11% din piaţa globală a autovehiculelor de pasageri.Rezultatele din pri
Deşi vânzările constructorului auto japonez Toyota au scăzut cu 27% în primul trimestru al acestui an, la 1,767 milioane de autovehicule, acesta îşi păstrează poziţia de lider pe piaţa de profil, înaintea grupului german Volkswagen (VW), potrivit Mediafax.
VW a livrat în primele trei luni ale acestui an 1,4 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de 11%. Grupul german a anunţat că are o cotă de 11% din piaţa globală a autovehiculelor de pasageri.
Rezultatele din primul trimestru indică o diferenţă de 363.000 de vehicule între vânzările celor doi constructori auto, mai redusă decât volumul de 840.000 de unităţi din perioada ianuarie-martie 2008.
VW, proprietarul a nouă mărci, printre care Audi, Skoda şi Seat, intenţionează să devină, până în 2018, cel mai mare producător de automobile la nivel mondial.
Recesiunea profundă şi criza creditelor au generat o scădere semnificativă a cererii pe principalele pieţe ale grupului japonez. În SUA, vânzările auto au coborât cu 38% în perioada ianuarie-martie, iar în Japonia cu 24%.
VW beneficiază, însă, de implementarea unor programe de stimulare a vânzărilor auto în Germania, China şi Brazilia. Aceste pieţe au avut anul trecut o pondere de 44% în totalul vânzărilor grupului german.
Vânzările Toyota ar putea fi stimulate pe piaţa locală de un program de acordare de pr