Vanzarile la nivel mondial ale productorului japonez de automobile Toyota Motor au scazut cu 27 de procente, la 1,767 milioane de unitati, in primul trimestru din 2009.
Astfel, compania si-a mentinut suprematia in acest domeniu, situandu-se inaintea producatorului german Volkswagen, care a raportat vanzari de 1,4 milioane de de masini, in aceeasi perioada, relateaza Reuters.
Compania mama, care exclude divizia de camioane si masinile distribuite de subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, vanzarile Toyota au scazut cu 28 de procente, la 1,53 de milioane de vehicule.
Toyota a suferit din cauza prabusirii cererii pe doua dintre cele mai mari piete de desfacere ale sale, Statele Unite si Japonia, in timp ce Volkswagen s-a bucurat de cresteri in China, Germania si Brazilia, unde statul ofera ajutoare pentru achizitionarea unui automobil nou.
In acesta luna, Japonia va lansa, la randul sau, un program "Rabla", prin care va oferi o anumita suma de bani pentru masinile foarte vechi, la achizitionarea uneia noi.
Vanzarile la nivel mondial ale productorului japonez de automobile Toyota Motor au scazut cu 27 de procente, la 1,767 milioane de unitati, in primul trimestru din 2009.
Astfel, compania si-a mentinut suprematia in acest domeniu, situandu-se inaintea producatorului german Volkswagen, care a raportat vanzari de 1,4 milioane de de masini, in aceeasi perioada, relateaza Reuters.
Compania mama, care exclude divizia de camioane si masinile distribuite de subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, vanzarile Toyota au scazut cu 28 de procente, la 1,53 de milioane de vehicule.
Toyota a suferit din cauza prabusirii cererii pe doua dintre cele mai mari piete de desfacere ale sale, Statele Unite si Japonia, in timp ce Volkswagen s-a bucurat de cresteri in China, Germania si