Mazda a introdus un nou motor în gama sa de modele: 2.2 turbodiesel cu trei variante 125, 163 şi 185 cai- putere
În plină criză auto, Mazda se ţine de premiere. A scos un nou motor, 2.2 litri, turbodiesel, cu trei variante de putere: 125, 163 şi 185 cai- putere. Propulsorul "made in Japan" vine astfel să înlocuiască un 2.0 pe motorină ceva mai vechi, cu 110 şi 143 CP.
Primul model care a fost garnisit cu ultima creaţie niponă a fost Mazda 6. Urmează Mazda 3, care tocmai şi-a schimbat look-ul, şi SUV-ul CX7. Folosită pentru a explica noul limbaj al designului, formula "Zoom- Zoom" se poate aplica acum şi în segmentul de motorizări, însă doar cele pe motorină.
Noul motor a fost testat în varianta cea mai "cuminte", cea de 125 CP. Cîteva date tehnice: accelerează de la 0-100km/h în 10.6 secunde, viteză maximă de 195km/h şi un consum mixt de 5.5 l/100 km. Cuplul maxim dezvoltat este 310Nm între 1.800 si 3.000 rpm. Mai pe înţelesul tuturor, noul propulsor este puternic, fiind superior cu 15 CP faţă de precedentul. Următoarea întrebare vine logic. Consumă mai mult avînd în vedere că vorbim de un 2.2? Consumul mixt este de 5,5 litri, ceea ce nu-i rău deloc. O altă bilă albă ar fi aceea că Mazda 6 cu 2.2 sub capotă este silenţioasă.
Propulsorul face treabă bună cu cutia manuală de viteze în 6 trepte, de altfel una foarte exactă. În depăşiri, nu simţi nevoia retrogradării într-o treaptă inferioară pentru a fi sigur apoi de o manevră fără emoţii. În rest, am redescoperit aceeaşi Mazda 6 cu o ţinută de drum exemplară, cu suspensii reglate în aşa fel încît în viraje nu-ţi creează nici un sentiment de nesiguranţă.
Maşina testată a avut echiparea TE Plus, japonezii de la Mazda obişnuindu-ne deja cu multe opţionale incluse în dotări de serie: printre altele ABS, ESP, airbaguri faţă, laterale şi cortină, cotieră, jan