Şefimea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia (SNLO) de la o singură exploatare minieră şi-a tras flotă auto de împrumut de la un SRL de la marginea Bucureştiului, în ciuda datoriilor uriaşe de sute de milioane de lei acumulate la bugetele de stat.
Xenix Impex, un SRL care se ocupă de comerţul cu material lemnos şi care e deţinut de omul de afaceri Mircea Gagea, va furniza doar pentru directorimea de la Exploatarea Minieră Berbeşti a Lignitului Oltenesc autoturisme de închiriat pentru următorul an contra unei jumătăţi de milion de lei, potrivit ziarului Financiarul.
Dan Burlan, directorul SNLO, afirmă că pentru a inspecta exploataţiile miniere directorii au nevoie de mijloace de transport. "Este o activitate care face parte din procesul de producţie. Activitatea de carieră nu poate fi acoperită de un conducător pe jos, ci îi trebuie o maşină. Faţă de anii precedenţi, am redus ponderea cheltuielilor cu autoturismele de la 4%-5% la doar 2%", afirmă Burlan.
Marin Condescu, liderul sindicatelor din SNLO, spune că sumele plătite pentru directori sunt mai mari. "Ar fi bine să se plătească doar atât pentru deplasările conducerii, însă cred că e vorba doar despre maşinile de la o singură unitate de exploatare. Cred că e vorba despre sume mult mai mari. Sunt convins de această treabă", afirmă Condescu.
Reprezentanţii Xenix Impex nu vor să dezvăluie tipul autoturismelor care au fost închiriate către SNLO, prevalându-se de confidenţialitatea contractului. "Contractul e confidenţial. Nu vă pot spune despre ce autoturisme este vorba", afirmă un reprezentant al SRL-ului bucureştean, care totuşi încearcă să ne liniştească furnizându-ne informaţii false care să atenueze imaginea unei posibile cheltuieli nejustificate din partea SNLO pe acest contract.
Iniţial, nici Burlan nu-şi aducea aminte exact ce mărci de autotu