Actualul context economic si declinul veniturilor din publicitate au influentat in mod decisiv evolutia mai multor publicatii, pe plan local si international. Daca unele editii si-au incetat aparitia, altele au decis sa se orienteze spre online. Cu peste 30 de ani de activitate ca designer de web si print, Mario Garcia ofera o serie de recomandari pentru dezvoltarea unei publicatii exclusiv online.
In opinia lui Mario Garcia, universalitatea stirilor online, a Internetului ca si mediu de comunicare si a avantajului sau in termeni de timp reprezinta o realitate. In plus, raportarea varstei cititorului la un anumit mediu de comunicare reprezinta o greseala.
“In timp ce lucram, in 2007, la reconfigurarea The Wall Street Journal, am fost surprins sa descopar ca multi cititori, cu varsta cuprinsa intre 55 si 70 de ani, declarau ca acceseaza stirile online de mai multe ori pe zi. Raportarea varstei unui cititor la un anumit mediu de comunicare-print sau online-reprezinta o notiune gresita”, afirma Mario Garcia pe blogul sau.
Mario Garcia prezinta 10 recomandari care pot veni in ajutorul publicatiilor exclusiv online.
1. Nimeni nu ar trebui sa incerce sa recreeze in mediul online editia tiparita a ziarului.
2. Editia online ar trebui sa contina “tone” de interactivitate. Permiteti cititorilor sa se implice.
3. Accentuati cultul personalitatii. Axati-va pe cei mai buni editorialisti, dezvoltati altii noi, cu perspective si opinii diverse.
4. Invatati din site-urile de socializare precum Twitter sau Facebook si calitatea lor de a valorifica instantaneul.
5. Redefiniti stirile spre o abordare cat mai personala: nu am fost niciodata mai interesati de detaliile mai putin importante ale vietii-ceea ce pentru unii poate parea nesemnificativ, pentru altii poate fi extrem de important.
6. Editiile online ar trebui sa curpinda