Lachlan Grave, noul director general al Kraft Foods Romania, cel mai mare jucator pe piata ciocolatei si pe cea a cafelei, mizeaza in acest an pe cresterea vanzarilor cu peste 10% fata de 2008 si spune ca imbunatatirea marjelor de profit este un obiectiv nerealist in contextul economic actual.
"Piata pare a fi in stagnare in acest an, ca volum al vanzarilor. Noi ne-am mentinut trendul ascendent al vanzarilor si in primul trimestru din 2009, rata de crestere fiind insa mai mica decat cea de anul trecut", afirma Lachlan Grave.
Veniturile companiei au crescut anul trecut cu peste 20% fata de 2007, iar pentru 2009 directorul estimeaza un avans double digit (de peste 10%). Vanzarile Kraft Foods Romania pot fi estimate la peste 240 mil. dolari (164 mil. euro) la nivelul anului 2008, pe baza ritmului de crestere comunicat de Kraft. Managerul mai spune ca nu se asteapta la o crestere importanta a profitului companiei in 2009.
"Imbunatatirea profitabilitatii in contextul economic actual nu cred ca este un obiectiv realist. Probabil ca reducerile de costuri pe care le facem in acest an se vor resimti in special in atenuarea impactului majorarii preturilor materiilor prime si mai putin in imbunatatirea marjelor", afirma Grave. Potrivit acestuia, anul trecut Kraft Foods Romania nu si-a imbunatatit profitabilitatea din cauza cresterii preturilor materiilor prime pe bursele de marfuri si a devalorizarii leului.
Cum se mentine in top
Lachlan Grave conduce businessul Kraft Foods de pe piata locala din toamna anului trecut si vede experienta din Romania ca pe cea mai mare provocare din cariera.
"In Rusia si in tarile nordice din Europa, unde am condus divizia Lu a companiei Danone, inainte de a veni in Romania, prioritatile mele au fost readucerea businessului pe un trend ascendent si pe profit. La Kraft Foods Romania este cu totul alt