Afacerile companiei au avut de suferit dupa ce diverse firme au apelat la alternative mai ieftine de marketing. CEO-ul Yahoo! a fost nevoit sa reduca cheltuielile.
Yahoo!, operatorul celui de-al doilea motor de cautare pe internet, a raportat o scadere de 78% a profitului in T1, pe masura ce criza economica globala a afectat vanzarile de publicitate ale companiei, scrie Wall Street Journal. Oficialii companiei au declarat ca vor concedia 675 de angajati, echivalentul a 5% din forta totala de munca.
Afacerile Yahoo! au avut de suferit dupa ce mai multe firme si-au redus bugetele de marketing si au apelat la alternative mai ieftine. Veniturile generate de reclamele contextuale (afisate alaturi de rezultatele unei cautari) au scazut cu 3%, dupa multe trimestre in care cresterea depasea zece procente.
Pentru a reduce din costuri, Carol Bartz, directorul executiv al companiei, ia in calcul diverse optiuni strategice, inclusiv posibila vanzare ale unor unitati de business, precum si un acord incheiat cu Microsoft pe segmentul publicitatii contexuale.
Veniturile generate de publicitatea grafica, sustinute in principal de marii producatori de automobile sau operatorii telecom, au scazut mai rapid in acest trimestru. Veniturile generate de reclamele de pe site-urile detinute de Yahoo!, precum Yahoo! Finance si Yahoo! Mail, au scazut cu 13% comparativ cu un declin de 2% inregistrat in trimestrul patru din 2008.
Bartz a declarat ca firma "se simte presata de catre mediul economic, insa reclamele brand-urilor mari vor creste in cadrul unei recuperari economice, oferind firmei o cota de piata semnificativa". Unele companii, precum producatorii de vehicule din afara Statelor Unite, au inceput sa isi creasca bugetele de publicitate, a mai spus ea.
Veniturile Yahoo! au scazut cu 13% in primul trimestru, la 1,58 mld. dolari (1,22 mld. e