În ultimii ani, numărul oraşelor româneşti în care sunt amplasate centre comerciale de tip mall si hipermarket a crescut. Astfel, în prezent, putem vorbi de aproape 30 de localităţi dintre cele 39 cu peste 60.000 de locuitori, în care există cel puţin un mall. Dacă în urmă cu trei ani existau doar 10 hipermarketuri in România, acum putem vorbi de o creştere impresionantă - există peste 60 de hipermarketuri la nivel naţional.
Hipermarketul este acum o prezenţă obişnuită pentru majoritatea românilor. Mai mult, hipermarketul a devenit un fenomem social şi cultural: pentru multe familii, vizita la hipermarket sau la mall este unul dintre punctele de atracţie ale sfârşitului de săptămână, ca să nu mai vorbim de perioadele de sărbători.
Fiind plasate în locuri cu populaţie densă şi cu trafic rutier intens, aceste centre comerciale au atras un număr mare de vizitatori.
Blocajul în trafic, cauzat de hipermarketurile din cartiere?
Strategia actuală a marilor magazine este aceea de a construi un magazin care să nu fie la o distanţă mai mare de 15 minute de fiecare client.
În aceste condiţii, traficul şi infrastructura marilor oraşe sunt principalele chestiuni de care ar trebui să se preocupe primăriile. Existenţa acestor centre comerciale de mari dimensiuni au supra-aglomerat marile oraşe ale ţării. Zonele din jurul supermarketurilor şi mall-urilor sunt în permanenţă un factor determinant al blocajelor rutiere.
Membrii Comisiei de Urbanism din Primaria Municipiului Bucureşti consideră că hipermarketurile şi mall-urile de cartier încurcă traficul. Miile de autoturisme care se îndreaptă în fiecare zi către hipermarketuri sufocă străzile care duc spre zonele respective.
Bucureştenii ştiu cel mai bine acest lucru, pentru că nici bulevardele cu câte trei benzi pe sens, cum sunt Şos