Extinderea pe alte piete, reducerea preturilor si dezvoltarea echipei de vanzari reprezinta principalele masuri pe care le-au luat companiile pentru a face fata crizei, releva un studiu realizat de Accelera Accor Services, companie specializata in furnizarea serviciilor de perfectionare profesionala, dezvoltare si motivare a personalului, membra a grupului Accor.
Astfel, peste 88% dintre companiile de pe piata locala s-au extins sau au de gand sa se extinda pe noi piete, 71% dintre ele au hotarat sa reduca preturile, iar 62% pun accent pe dezvoltarea echipei de vanzari, arata studiul care a fost realizat in martie anul acesta pe baza raspunsurilor a 222 de companii.
„Companiile care rezista se extind pe noi piete folosind strategia tip «Serie», adica se dezvolta pe aceeasi linie cu produsele care merg deja si care s-au dovedit vandabile", a explicat Bogdan Comanescu, directorul general la Accelera Accor Services. El a adaugat ca, pe de alta parte, extinderea pe noi segmente de piata este costisitoare si riscanta, atunci cand nu exista experienta in domeniu sau o strategie reala.
In ciuda faptului ca reducerea preturilor se numara printre principalele masuri pe care le iau companiile, daca acest lucru se face fara a avea un plan pe termen lung, pot avea loc blocaje financiare.
„Companiile care rezista fac reducerile de preturi in contextul unui plan strategic pe termen lung. Exemple pot fi lichidarea unui anumit segment de marfa care nu va mai merge in perioada urmatoare sau introducerea unui nou segment de marfa asupra caruia doresc sa atraga atentia consumatorului", spune Comanescu.
Totodata, reducerea preturilor este, in 80% din cazuri, unidirectionala.
Odata scazute, preturile nu vor mai putea fi ridicate. Companiile care rezista lanseaza noi produse, mai ieftine care sa le asigure vanzare, protejand astfel pretul produ