Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) au lansat „Ghidul alegătorului român din străinătate”, care conţine informaţiile necesare românilor din afara graniţelor cu privire la alegerile pentru Parlamentul European din 7 iunie. MAE reaminteşte, printr-un comunicat, că cetăţenii care se vor înscrie pentru a vota într-un alt stat membru UE nu vor avea dreptul să se mai înscrie şi să voteze şi în România.
De asemenea, la aceste alegeri vor putea vota şi cetăţenii care se află temporar în străinătate – deci, inclusiv turiştii.
Cetăţenii români care în ziua alegerilor se află în străinătate pot vota la orice secţie de votare organizată în străinătate de misiunile diplomatice sau oficii consulare ale României şi sunt înscrişi în listele electorale suplimentare.
Actele necesare pentru vot în străinătate
MAE subliniază că pentru a-şi putea exercita dreptul la vot, cetăţenii români trebuie să deţină acte de identitate valabile. Cei care au actele expirate sau pierdute şi vor să voteze trebuie să obţină documente permanente de identitate.
Actele cu care românii vor putea vota sunt:
- Cartea de identitate;
- Cartea de identitate provizorie;
- Buletinul de identitate;
- Paşaportul diplomatic;
- Paşaportul diplomatic electronic;
- Paşaportul de serviciu;
- Paşaportul de serviciu electronic;
- Paşaportul simplu;
- Paşaportul simplu electronic;
- Paşaportul simplu temporar.
Ghidul alegătorului va fi pus la dipoziţia românilor astfel:
- Pe site-ul MAE, în cadrul secţiunii „ Alegeri europarlamentare 2009 ” şi pe paginile de internet ale misiunilor diplomatice.
- Misiunile diplomatice multiplică materialul şi îl distribuie gratuit