Elevii care folosesc guma de mestecat în timpul orelor de curs au sanşe să obţină rezultate şcolare mai bune, se arată într-un studiu al cercetătorilor americani de la Baylor College of Medicine din Houston, citat de Reuters.
Multe instituţii de învăţământ din SUA interzic mestecatul gumei deoarece multe ajung să fie lipite de băncile şi scaunele din clase, dar echipa de la Baylor a descoperit că acest obicei ar avea şi o parte bună, pentru elevi.
Studiul, finanţat de compania Wrigley, a fost realizat pe un eşantion de 108 elevi cu vârste cuprinse între 13 şi 16 ani. Cercetătorii au descoperit că elevii care au mestecat gumă în timpul orei de matematică au obţinut rezultate şcolare puţin mai bune la un test, dar şi note mai bune la sfârşitul unui semestru. Astfel, la începutul perioadei de testare, aproape jumătate au primit gumă de mestecat, pentru a o folosi în timpul orelor, temelor şi testelor. Aceştia au mestecat cel puţin o lamă de gumă în 86% din timpul petrecut la ora de matematică şi în 36% din perioadă în care şi-au făcut temele. Cealaltă jumătate nu avut dreptul de a mesteca gumă.
După 14 săptămâni, cei care au mestecat gumă au înregistrat o creştere de 3% a notelor la un test de evaluare a cunoştinţelor, precum şi note mai bune la sfârşitul semestrului. Notele elevilor care nu au primit gumă nu au înregistrat nicio schimbare. Totuşi, în cadrul altui test, celor două grupuri au luat note asemănătoare.
Gil Leveille, directorul Wrigley Science Institute, o divizie a companiei Wm Wrigley Jr., a spus că mulţi clienţi au susţinut în ultimii ani că mestecatul gumei îi ajută la concentrare. Compania a fondat propriu său institut de cercetare în urmă cu patru ani, tocmai pentru a verifica spusele acestora. Leveille este de părere că mestecatul gumei ajută la reducerea stresului, iar astfel elevii pot funcţio