Schimbarea obiceiurilor de consum catre produsele de baza sau catre cele cu gramaje mai mici a determinat o scadere a vanzarilor de lactate in volum de 20% in primele trei luni ale acestui an, potrivit reprezentantilor Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL).
Principalii producatori din industria lactatelor FrieslandCampina Romania, Danone Romania, Tnuva Romania si Albalact estimeaza insa ca vanzarile isi vor relua ritmul de crestere dupa sarbatorile de Paste si spera la un avans total al pietei pentru finalul acestui an intre 5 si 10%, la aproximativ 1,1 miliarde de euro. "Dupa calculele noastre, in primele doua luni ale lui 2009 piata lactatelor de baza (n.red. - lapte, iaurt simplu, smantana, cascavaluri si branzeturi ) a scazut volumic fata de aceeasi perioada a anului trecut cu circa 3%, dar valoric a crescut cu circa 8%", au declarat reprezentantii FrieslandCampina Romania, liderul pietei locale a lactatelor, care a rulat la nivelul anului trecut afaceri de peste 125 mil. euro.
Categoria lactatelor proaspete, care include produse ca lapte, lapte batut, iaurt, smantana, sana si unt a fost de asemenea afectata, finalizand primul trimestru al acestui an cu vanzari volumice in scadere. "Piata produselor lactate proaspete a stagnat in ianuarie si a scazut cu circa 7% in februarie, astfel incat, comparativ cu anul precedent, primul trimestru din 2009 se incheie cu o scadere de 4%", au declarat reprezentantii Danone Romania.
Potrivit reprezentantilor FrieslandCampina Romania, vanzarile inregistrate in primele trei luni ale acestui an de filiala locala a companiei olandeze au fost similare cu rezultatele inregistrate in aceeasi perioada din 2008, fiind afectate de scaderea consumului pe diferite piete. Reprezentantii celor patru companii care au raspuns solicitarilor ZF sustin ca in primele trei luni ale acestui an compo